۱۳۹۱ اسفند ۱۱, جمعه

یورش وحشیانه گارد زندان به زندانیان بی دفاع و به سرقت بردن حداقل وسایل شخصی آنها


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق و دمکراسی در ایران» روز گذشته انبوهی از نیروهای گارد به یکی از بندهای زندان زاهدان یورش بردند و با برخوردهای وحشیانه ، حداقل وسایل شخصی زندانیان  را به سرقت بردند.
روز سه شنبه ۸ اسفند ماه حوالی ساعت ۰۹:۰۰ صبح بیش از ۷۰  نفر از گارد ویژه و پاسداربندها به بند ۳ زندان زاهدان یورش بردند. آنها ابتدا تمامی زندانیان را از بند ۳ خارج نمودند و با ضرب و شتم و برخوردهای وحشیانه آنها را  به محوطه زندان منتقل کردند. این در حالی است که تعداد زیادی از زندانیان بیمار و مسن می باشند و برای مدت طولانی و عدم امکان استفاده از سرویسهای بهداشتی  در زیر تابش شدید آفتاب قرار  دادند.
گارد ویژه زندان و پاسداربندها که بیش از ۷۰ نفر بودند تمامی وسایل شخصی زندانیان را به عمد پخش و تخریب  نمودند و بعضی از وسایل شخصی زندانیان را به سرقت بردند. از جمله وسایل شخصی که از زندانیان به سرقت برده شد کارت تلفن می باشد که تنها وسیله تماس زندانیان با خانواده هایشان می باشد.بعد از مدتی همین کارتها  به قیمت گرانتری به زندانیان توسط پاسداربندها فروخته می شود.
این یورش وحشیانه و دستور ضرب و شتم ،برخوردهای وحشیانه ، تخریب و سرقت وسایل شخصی زندانیان زیر نظرخسروی رئیس زندان، غلامی رئیس اطلاعات زندان و محمد ناروئی رئیس بازرسی زندان صورت گرفت.


زندانی سیاسی ایرج محمدی در این بند زندانی می باشد و به عمد تمامی کارتهای تلفن وی و سایر وسایل شخصی وی را به سرقت بردند.
از طرفی دیگر روز یکشنبه ۷ اسفند ماه زندانیان در اعتراض به اینکه غذایی که به عنوان  شام به آنها داده شد بود بوی بد نفت می داد از گرفتن غذا خوداری کردند و غذا را پس دادند واعتراضات گسترده در بندهای ۵،۳،۲ صورت گرفت. شام آنها گوجه فرنگی سرخ شده بود.زندانیان زندان زاهدان به دلیل کاهش کمی و کیفی غذای زندان دچار سوء تغذیه می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه گارد ویژه زندان به زندانیان بی دفاع و ضرب وشتم و به سرقت بردن وسایل شخصی آنها  را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای و آخوندهای همدست وی که  در اعدام وشکنجه مردم ایران  شریک هستند به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر