۱۳۹۱ بهمن ۱۹, پنجشنبه

جلاد مطبوعات ایران با دستور رهبر و رئیس جمهور آزاد شد


دادستان سابق تهران سعید مرتضوی که در تاریخ ١٧ بهمن ١٣٩١ بازداشت و به زندان اوین انتقال یافته بود، یک روز بعد و پس از دیدار صادق آملی لاریجانی، رئیس دستگاه قضایی با رهبر جمهوری اسلامی و احتمالا با دستور رهبر از زندان آزاد شد


بر خلاف درخواست‌های متعدد گزارش‌گران بدون مرز، علت بازداشت دادستان سابق تهران، جنایات مرتکب شده از سوی خود و دستگاه تحت نظرش علیه روزنامه‌نگاران ایران نبود. وی نه برای دخالت در قتل زهرا کاظمی عکاس رونامه‌نگار کانادایی ایرانی‌تبار که در تیرماه سال ١٣٨٢ در زندان اوین کشته شد، بازداشت شده بود و نه برای مرگ مشکوک وبلاگ نویس، امیدرضا میرصیافی در اسفند ١٣٨٧ که به دستور وی بازداشت شده بود. و البته بازداشت دادستان سابق به اتهام "مباشرت" در قتل معترضان پس از انتخابات مورد مناقشه خرداد 1388 ، بازداشت شده در زندان کهریزک نبود.
سعید مرتضوی دادستان سابق تهران، با بازداشت یک روزه هزینه‌ی جنگ تمام عیار قدرت در میان بالاترین مسئولان جناح‌های حکم را پرداخت.
در تاریخ 16 بهمن، در مجلس شورای اسلامی، استیضاح وزیر کار، منجر به در گیری لفظی تند و بی سابقه‌ای میان محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور و علی الاریجانی، رئیس مجلس شد. در این روز محمود احمدی نژاد، تصویر و صدای فاضل لاریجانی برادر رئیس مجلس و رئیس دستگاه قضایی را در صحن علنی مجلس منتشر کرد. در این نوار فاضل لاریجانی، در برابر دریافت رشوه، پیشنهاد کرده بود، برای حل مشکلات قضایی و حقوقی سعید مرتضوی، مساعدت برادران‌اش را جلب خواهد کرد. وئدیوی پخش شده در مجلس از سوی سعید مرتضوی تهیه شده بود که هم اکنون از متحدان محمود احمدی نژاد است که او را به سرپرست صندوق تامین اجتماعی ایران منتصب کرده است.
گزارش‌گران بدون مرز از ١٢ سال پیش، سعید مرتضوی را بعنوان مجری سرکوب سازماندهی شده از سوی دو درنده‌ی آزادی اطلاع رسانی در ایران، علی خامنه‌ای و محمود احمدی‌نژاد، معرفی و خواهان مجازات او است. وی مسئول جنایات بسیاری علیه فعالان رسانه‌ها در ایرانی است.
 دادستان سابق باید برای مسئولیت در قتل زهرا کاظمی و مرگ مشکوک امید رضا میر صیافی، توقیف و تعطیلی صدها روزنامه، بازداشت و شکنجه و ازار و اذیت و محکوم به زندان کردن، صدها روزنامه‌نگار و وب‌نگار محاکمه و مجازات شود.
طنز تلخ تاریخ این بود، دادستان سابق پس از بازداشت به زندان اوین انتقال داده شدو در این زندان امروزصدها تن از قربانیان او از جمله ده‌ها روزنامه‌نگار و وب‌نگار که به دستور وی بازداشت شده و به حبس های سنگین محکوم شده‌اند، زندانی‌اند. برخی از آنها در همان روزهای نخست پس از انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات مورد مناقشه ١٢ خرداد ١٣٨٨ بازداشت شده‌اند، از جمله کیوان صمیمی بهبهانی، احمد زیدآبادی، مسعود باستانی، بهمن احمدی امویی، و بسیار دیگر از قربانیان...
 گزارش‌گران بدون مرز

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر