۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

یمن از توقیف یک محموله اسلحه ایرانی خبر داد


دولت یمن روز شنبه اعلام کرد یک کشتی ایرانی حاوی اسلحه را در سواحل خود ضبط کرده است.

خبرگزاری دولتی یمن( سبا ) به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد محموله کشتی توقیف شده انواع اسلحه از جمله بمب ، موشک های سام 2 ، سام 3 و گلوله های ضدهوایی بود.

منبع امنیتی افزود این کشتی کوچک قصد داشت به شکل غیرقانونی محموله خود را که در سواحل یمن تخلیه کند.

بر اساس این گزارش محموله کشتی در 4 کانتینر که به شکل ماهرانه ای در درون کشتی جاسازی شده و بوسیله یک لایه آهنی پوشیده شده مخفی شده بود.

منبع امنیتی تاکید کرد این محموله به 8 دریانورد یمنی سپرده شده تا آن را به سواحل یمن منتقل کنند. اما پیش از رسیدن به مقصد توسط گارد ساحلی یمن بازداشت شدند.

گزارش می افزاید بازپرسی از بازداشت شدگان آغاز شده است و به زودی جزئیات این اقدام منتشر خواهد شد.

دستگاه قضایی یمن اخیرا درخواست سفارت ایران برای بازنگری در مورد مساله یک کشتی ایران را که در 27 اکتوبر 2009 به دلیل تلاش برای انتقال اسلحه به یمن توقیف شده بود، رد کرد.

در دادگاه بدوی پرونده کشتی سابق ایرانی 6 دریانورد ایرانی به اتهام ورود غیرقانونی به این کشور به دو سال حبس و اخراج از خاک یمن محکوم شدند.

منابع دولتی در یمن محموله کشتی مذکور را 200 قبضه تفنگ ، 150 هزار فشنگ ، 200 قبضه مسلسل، 100 هزار فشنگ مسلسل، 100 قطعه گلوله خمپاره ، 200 عدد پازوکا و 5000 گلوله آر پی جی اعلام کرده اند.

عبدربه منصور رئیس جمهور یمن در سپتامبر گذشته از توقیف 6 شبکه جاسوسی ایرانی در یمن خبر داد و تاکید کرد تهران برای شکست طرح شورای همکاری برای حل مسائل سیاسی در یمن به برخی روزنامه نگاران ، سیاستمداران و مخالفان پول داده است

 العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر