۱۳۹۱ بهمن ۱۵, یکشنبه

احضار روحانیون اهل سنت به وزارت اطلاعات در سلماس



 چندین تن از روحانیون و مبلغین اهل سنت در روستاهای تابع سلماس به اداره اطلاعات احضار و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران،  این روحانیون  تحت بازجوئی ماموران اطلاعات سلماس مبنی برعدم همکاری با این اداره در ارتباط با نزدیکی تنگاتنگ این روحانیون  با مردم در این روستاها و همچنین اعتراض به دخالت غیر قانونی در امور عقیدتی، عملی و آموزشی ویژه اهل‌ سنت نیز از جمله اتهامات این روحانیون شمرده شده و ماموران وزارت اطلاعات در این شهرستان  ضمن احضار، تهدید کردند که بدون احضاریه و "با تماس تلفن" باید در این اداره حضور یابند.
بر پایه همین گزارش، از جمله روحانیان کرد احضار شده، از روستاهای قصرک، گوبه، قزل کند، هشتراک، ستونرش، خناوین، صوفی اباد، سنجی، آشناک، ملحم، بروشخواران، گوزیک و چندین روستای کرد نشین دیگردر این شهرستان از طرف ماموران وزارت اطلاعات درسلماس  مورد بازجویی و تهدید قرارگرفته اند.
درضمن ماموران وزارت اطلاعات در این شهرستان حج اکثر این روحانیون را باطل و ممنوع اعلام کرده حقوق آنها را که یک موسسه‌ی غیر سیاسی و صرفا فعالیت دینی ومذهبی پرداخت میکند؛ قطع کرده است.
گفته می‌شود که چندین روحانی اهل سنت طی کمتر از یک سال گذشته سه بار از طرف ماموران وزارت اطلاعات در سلماس مورد بازجویی و تهدید قرار گرفته اند.
 هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر