۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

وزیر خارجه بحرین: با توهین‌های ایران مقابله به مثل می کنیم



وزیر خارجه بحرین تاکید کرد که این کشور به دنبال برانگیختن اختلاف با ایران و اظهارات توهین آمیز آن نیست بلکه با این توهین ها به مقابله به مثل خواهد پرداخت.
به گزارش شفاف به نقل از روزنامه الوطن آنلاین عربستان، "خالد بن احمد آل خلیفه" از ایران خواست به جای تهدید به خواسته های کشورهای عربی به ویژه کشورهای جنوب خلیج بصره پاسخ دهد و طرح هایی به دور از توهین به این کشورها ارائه کند.
وی افزود: ایران تا کنون هیچ پاسخی به خواسته های کشورهای جنوب خلیج بصره نداده است.
وزیر خارجه بحرین شاهدی برای این ادعای خود درباره "توهین از طرف ایران" مطرح نکرد.
آل خلیفه در ادامه گفت: موضع تهران تا کنون در جهت مثبت نبوده است و بحرین همچنان در حال شنیدن مواضع توهین آمیز از سوی ایران نسبت به خود و دیگر کشورهای جنوب خلیج بصره است.
این اظهارات وزیر خارجه بحرین در واکنش به اظهارات اخیر " علیرضا تنگسیری " جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطرح می شود. جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه اخیرا گفته بود که امنیت خلیج بصره به دست نیروهای سپاه است.
وزیر خارجه بحرین همچنین در مورد موضع این کشور نسبت به بحران سوریه اظهار داشت: حل این بحران با دشواری هایی همراه است و در این میان باید به پناهندگان سوری در کشورهای عربی توجه شود.
اظهارات اخیر جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه با واکنش هایی از سوی وزارت دفاع کویت و کمیسیون دفاع پارلمان این کشور نیز روبرو شده بود.
 گوناز تی وی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر