۱۳۹۱ دی ۳, یکشنبه

وضعیت وخیم سلامتی یک زندانی سیاسی بلوچ در زندان مرکزی تبریز


علی نارویی زندانی سیاسی بلوچ بر اثر شکستگی فک و بینی در دوران بازداشت، دچار عفونت فک و بینی شده است و همچنان از درمان‌های مناسب محروم است.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، وضعیت جسمی و روحی علی نارویی زندانی سیاسی بلوچ که اکنون دوران محکومیت ۱۸ ساله خود را در زندان تبریز می‌گذراند وخیم گزارش شده است.
علی نارویی ۲۳ ساله فرزند غریب شاه در سال ۱۳۸۴ به اتهام اینکه برادرش (ص نارویی) جزء مخالفین رژیم است توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد.
وی که هم اکنون در زندان مرکزی تبریز بسر می‌برد، به عفونت فک و بینی مبتلا شده و این عفونت ناشی از شکسته شدن فک و بینی وی در زمان بازداشتش در وزارت اطلاعات زاهدان می‌باشد.
در طی دوران بازداشت و زندان با توجه به حاد بودن عفونت بینی و درخواست‌های او و خانواده‌اش جهت مداوای وی با هزینه شخصی، مسئولین زندان با این تقاضا نیز مخالفت کردند.
هم چنین خانواده وی درخواست انتقال این زندانی سیاسی به زندان زاهدان را داده‌اند که تاکنون موافقتی از طرف سازمان زندان‌ها و وزارت اطلاعات صورت نگرفته است.
یکی از نزدیکان علی نارویی به گزارشگر هرانا گفت: "هرگونه ملاقات با زندانیان سیاسی بلوچ و انتقال آنان باید با هماهنگی وزارت اطلاعات زاهدان باشد. در غیر این صورت سازمان زندان‌ها حق مداوای خارج از محوطه زندان و یا حق دادن ملاقات به خانواده‌های زندانیان سیاسی بلوچ را ندارد."
وی همچنین ادامه داد: "نامبرده با توجه به عفونت قبلی فک و بینی با توجه به سردی هوای تبریز و هوای زندان، در شرایط و وضعیت جسمی و روحی بدی قرار دارد و بهداری زندان که فاقد امکانات پزشکی و آزمایشگاهی است، تنها اکتفا به دادن چند عدد قرص و شربت نموده که جهت درمان سرماخوردگی و سرفه است."
علی نارویی سال ۱۳۸۴ در روستای سبزپوشان بخش نصرت آباد در سن ۱۶ سالگی بازداشت و مدت ۸ ماه را در وزارت اطلاعات زاهدان در بازداشت سپری کرد و در ‌‌نهایت به ۱۸ سال حبس تعزیری در تبعید زندان مرکزی تبریز محکوم گردید.
خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر