۱۳۹۱ آذر ۲۵, شنبه

سه زندانی سیاسی کرد به اتهام ارتباط با احمد شهید محاکمه می شوند


در پی انتقال پنج زندانی سیاسی کرد از زندان ارومیه به اداره اطلاعات این شهر سه تن از ایشان تبعید و مورد محاکمه قرار می گیرند.
بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در تاریخ ۲۰ مهرماه سال جاری ۵ تن از زندانیان سیاسی کرد زندان ارومیه بنامهای جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، یوسف کاکه ممی، علی احمد سلیمان و مصطفی علی احمد از بند سیاسی زندان ارومیه به اداره اطلاعات این شهر منتقل شدند.
زندانیان مذکور در طول دو ماه گذشته از هرگونه ارتباط با خانواده و وکلای خود محروم بوده و در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد تهدید، تحقیر و بدرفتاری قرار گرفتند.
بر اساس آخرین گزارشات رسیده، این زندانیان از سوی بازجویان وزارت اطلاعات به ارتباط با رسانه های بیگانه، انتشار اخبار زندان از طریق انتقال آن به گروه های حقوق بشری و هم چنین ارتباط با گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور ایران متهم شدند.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده به همراه یوسف کاکه ممی دو زندانی سیاسی پس از تحمل دو ماه انفرادی به زندان ارومیه منتقل شده و احمد تمویی به زندان رجایی شهر تبعید شده است و از محل تبعید دو زندانی دیگر به نامهای علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد اطلاعی در دست نیست و نگرانی ها در خصوص سرنوشت این دو زندانی سیاسی کماکان باقی است.
ماموران اعزام احمد تمویی به زندان رجایی شهر کرج در بین راه وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس به زندان رجایی شهر تسلیم کردند، این زندانی صبح امروز در رابطه با اتهامات فوق مجددا به دادگاه فراخوانده شده است و بر اساس پرونده جدید مورد محاکمه قرار خواهد گرفت.
جهانگیر (هوشنگ) بادوزاده، احمد تمویی، علی احمد سلیمان، مصطفی علی احمد و یوسف کاکه ممی به اتهام همکاری با حزب حیات آزاد کردستان پیشتر از سوی دادگاه انقلاب شهرهای ارومیه و مهاباد به ترتیب به ابد، ۱۵ سال، ۵ سال، ۱۰ سال و ۷ سال زندان محکوم شده‌اند.
خبرگزاری هرانا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر