۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

حمایت قاطع و کامل بلوچستانءِ راجی زرمبش از خواسته احزاب و تشکلهای سیاسی آزربایجان جنوبی برای برگزاری رفراندوم استقلال


اخیراً ٩ حزب و تشکل سیاسی از آزربایجان جنوبی، در طی نامه ای به دبیر کل سازمان ملل، آقای بان کی مون خواهان برگزاری رفراندوم استقلال در آزربایجان جنوبی شدەاند.
این نامه توجه دبیر کل سازمان ملل را به تجزیه آزربایجان در سال ۱۸۱۳ و ۱۸۲۸ در بین امپراتوری تزار و ممالک محروسه معطوف داشته که از آن پس بخش بزرگ آزربایجان(آزربایجان جنوبی) به اشغال ایران در آمد.  اکبر صالحی وزیر خارجه ایران در سفر اخیر خود به ترکیه اعتراف کرد: در ایران ۴۰درصد اهالی آزربایجانی هستند. در این نامه از سازمان ملل خواسته شده است تا بر اساس مصوبه شماره ۲۲۰۰A در تاریخ ۱۹۶۶ حق تعیین سرنوشت برای ملت آزربایجان جنوبی در محدوده اراضی تاریخی آن به رسمیت شناخته شود.
بلوچستانءِ راجی زرمبش از حق تعیین سرنوشت همه انسانها همانگونه که در منشور سازمان ملل آمده است، دفاع کامل مینماید. این حق مسلم، این امکان و اجازه را به احزاب و تشکلهای سیاسی آزربایجان جنوبی نیز میدهد تا به نمایندگی از ملت آزربایجان جنوبی خواستار برگزاری رفراندوم برای استقلال و برقراری حاکمیت ملی شان باشند.  بلوچستانءِ راجی زرمبش خواسته این احزاب و تشکلهای سیاسی آزربایجان مبنی بر برگزاری رفراندوم را در راستای دمکراسی و رعایت حقوق بشر ارزیابی میکند. از اینرو بلوچستانءِ راجی زرمبش بطور قاطع و کامل از خواسته برحق ٩ حزب و تشکل سیاسی از آذربایجان جنوبی برای برگزاری رفراندوم استقلال در آزربایجان جنوبی حمایت میکند.
بلوچستانءِ راجی زرمبش

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر