۱۳۹۱ آذر ۹, پنجشنبه

سایت جدید گزارشگران بدون مرز، تحت عنوان "ما با سانسور مبارزه می کنیم" براه افتاد

سازمان گزارشگران بدون مرز،  دریک ابتکارعمل تازه از دیروز سه شنبه بیست و هفتم نوامبر، سایتی را در دسترس عموم قرار داده است. سایت مزبور، ویدئوی سخنرانی آیت‌الله خمینی در بهشت زهرای تهران را در بهمن ماه سال ١٣٥٧، به عنوان اولین سندی که مشمول سانسور شده منتشر کرده است.

در سایت "ما با سانسور مبارزه می کنیم"، نوشته و آثار کلیه افرادی که به دلیل تولیدات خود سرکوب شده‌اند، منتشرخواهد شد.
سازمان گزارشگران بدون مرز اعلام کرده است که در این سایت هرگونه محتوای سانسور شده و یا آثاری که حق دسترسی به آن ممنوع اعلام شده جمع آوری خواهد شد و دراختیارکاربران قرار خواهد گرفت. این سازمان دربیانیه‌ای نیز دراین رابطه گفته‌ است که آثارنویسندگان و هنرمندانی نیز که بدلیل تولید اثر هنری یا ادبی خود مورد بازجوئی، زندان، شکنجه قرار گرفته یا با فشار مواجه شده‌اند نیز در این سایت در اختیارمخاطبان قرارخواهد گرفت.
سازمان گزارشگران بدون مرز می‌گوید: بسیاری از آثار سانسور شده‌ای که جمع‌آوری میشود، به زبان‌های فارسی، چینی، عربی و ویتنامی خواهد بود.
حکومت‌های این کشورها، کارنامه سنگینی در سانسور و اعمال محدودیت برای نویسندگان و هنرمندان دارند.
قرار است آثاری که با سانسورمواجه شده‌اند هم به زبان اصلی خود در سایت قرارگیرند و هم به دو زبان انگلیسی و فرانسه برای استفاده طرف گسترده‌ای ازمخاطبان ترجمه شود.
برای بازدید از سایت "ما با سانسورمبارزه می کنیم" علاقمندان می‌توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند:
http://www.wefightcensorship.org
این وب‌سایت اعلام کرده است که به عنوان اولین سندی که مشمول سانسور شده است، ویدئوی سخنرانی آیت‌الله خمینی در بهشت زهرای تهران در اولین ساعات ورود به ایران در بهمن ماه سال ١٣٥٧ را منتشر کرده است.
  rfi

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر