۱۳۹۱ آبان ۲۰, شنبه

مولانا عبدالواحد مرادزهی دار فانی را وداع گفت


مولانا عبدالواحد مرادزهی، مدیر حوزه علمیه "دارالهدی" اسماعیل آباد خاش و از علمای برجسته استان سیستان و بلوچستان دار فانی را وداع گفته و به دیار باقی شتافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالواحد مرادزهی، مدیر حوزه علمیه "دارالهدی" اسماعیل آباد خاش و امام جمعه دهستان اسماعیل آباد، در سن 67 سالگی در بیمارستان خاش دار فانی را وداع گفت.
مولانا عبدالواحد مرادزهی در سال 1324 هـ.ش دیده به جهان گشود و پس از آموختن علوم ابتدایی در زادگاه خویش برای فراگیری علوم دینی رهسپار دیار پاکستان شد.
ایشان علوم دینی را در دو مدرسه "دارالهدی" تیدی خیرپور در استان سند و نیز مدرسه "بدرالعلوم" رحیم یارخان استان پنجاب فرا گرفت و از محضر علمای مشهور و بزرگواری همچون شیخ القرآن مولانا عبدالغنی جاجروی، شیخ الحدیث مولانا غلام قادر، مولانا امدادالله، مولانا بلال- رحمهم الله- و تعداد دیگری از علمای منطقه کسب فیض نمود.
از بازرترین شخصیت‏ها و علمای منطقه که جزو همکلاسی‏های مولانا عبدالواحد- رحمه الله- بودند می توان حضرت شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (امام جمعه اهل سنت زاهدان)، مولانا محمدگل کرمزهی (مدیر حوزه علمیه مخزن العلوم خاش)، مرحوم مولانا نورمحمد ریگی (مدیر سابق حوزه علمیه حمادیه جام جم زاهدان)، مرحوم مولانا عبدالرئوف جنگی زهی (مدیر سابق حوزه علمیه فاروقیه زاهدان)، مرحوم مولانا شیرمحمد شه بخش، مولانا دین محمد درّکانی (مدیر حوزه علمیه تعلیم القرآن شورشادی) و تعدادی دیگر از علمای مشهور منطقه را نام برد.
مولانا عبدالواحد- رحمه الله- در سال 1349 از حوزه علمیه "بدرالعلوم" رحیم یارخان فارغ التحصیل شده و در همان سال به وطن بازگشت.
در سال 1350 در حوزه علمیه دارالهدی اسماعیل آباد خاش، که توسط برادر بزرگوارش (مولانا عبدالرحیم مرادزهی- رحمه الله-) و با همکاری ایشان تاسیس شده بود، مشغول تدریس و فعالیت شد.
گفتنی است حوزه علمیه دارالهدی اسماعیل آباد خاش، که تحت مدیریت مولانا عبدالواحد- رحمه الله- قرار داشت، تا دو دهه قبل جزو مدارس برتر استان به شمار می رفت که شاهد همایش‏های 3 روزه ختم بخاری، با حضور علمای برجسته اهل سنت کشور همچون مولانا شمس الدین مطهری- رحمه الله- (بانی حوزه علمیه احناف خواف- خراسان رضوی-)، مولانا شهداد- رحمه الله- و تعدادی دیگر از علما بوده است.
مولانا عبدالواحد مرادزهی- رحمه الله- دارای اخلاق بسیار پسندیده و صفات بارز منحصر به فردی بود. از مهمترین ویژگیها و خصوصیات اخلاقی ایشان می توان به تواضع، اجتناب از شهرت طلبی و تظاهر، عبادت و پرهیزگاری و تلاش زائدالوصف در جهت پیشرفت حوزه علمیه دارالهدی اشاره نمود.
ایشان همچنین علاوه بر مشغولیت تدریس علوم دینی، در زمینه رفع اختلافات مردمی و ایجاد اتحاد و صلح در بین اقشار مختلف جامعه فعالیت بسیار زیادی داشت.

این عالم فرزانه و گمنام که از 7 سال قبل تا کنون از بیماری لاعلاجی رنج می برد، چند روز پیش، پس از بروز سکته خفیف قلبی به بیمارستان شهرستان خاش منتقل شده و در بخش CCU بستری می شود، اما این عالم برجسته پس از سالها تلاش و مجاهدت در عرصه تعلیم و تربیت دینی، شامگاه پنج شنبه 18 آبان 1391 دار فانی را وداع گفته و به دیدار پروردگارش شتافت. «إنا لله و إنا إلیه راجعون»

مراسم تشییع جنازه مولانا عبدالواحد مرادزهی- رحمه الله- ساعت 15 روز جمعه در محل عیدگاه اسماعیل آباد خاش، با شرکت جمعیتی بالغ بر ده هزار نفر و با حضور علمای برجسته استان از جمله؛ شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، و شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف- حفظهما الله- و بسیاری از علما، معتمدین و تعدادی از مسئولین شهرستان خاش برگزار شده و نماز جنازه ایشان توسط حضرت شیخ الحدیث مولانا محمد یوسف، مدیر حوزه عملیه عین العلوم گُشت اقامه شد.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در این مراسم ضمن ابراز تأثر از وفات این عالم جلیل القدر و تسلیت درگذشت ایشان به خانواده و عموم مردم منطقه، از حاضرین در مراسم تشییع جنازه خواست تا بیش از پیش قدردان علما و پشتیبان مدارس دینی باشند.

پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین نیز به نوبۀ خود وفات این عالم ربّانی را به خانواده ایشان و نیز تمام اهل علم و مردم منطقه تسلیت گفته، برای ایشان علوّ درجات و برای خانواده اجر جزیل و صبر جمیل را از بارگاه الهی مسئلت می نمای
د.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر