۱۳۹۱ شهریور ۲, پنجشنبه

ادامه‌ی آتش‌سوزی جنگل‌ها در مناطق غربی استان کُردستان و بی‌توجهی نهادهای ذیرربط



به گزارش خبرگزاری بلوچ نیوز به نقل از آژانس کُردپا: آتش‌سوزی جنگل و مراتع اطراف یکی از روستاهای تابعه‌ی شهرستان مریوان طی 48 ساعت گذشته، خسارات فراوانی برجای گذاشته است.

به گزارش آژانس خبررسانی کُردپا، علی‌رغم تلاش و کوشش ساکنین روستای "دره‌وران" بخش خاوومیرآباد مریوان و نیز اعضای انجمن سبز "چیا" و دانشجویان پیام‌نور مریوان، اما کماکان مراتع جنگلی اطراف منطقه در آتش می‌سوزند.
یکی از کسانی که در کنترل و خاموش کردن جنگل‌های منطقه‌ی دره‌وران حضور داشته در تماسی تلفنی به آژانس خبررسانی کُردپا گفت: تاکنون حدود 50 هکتار از مراتع جنگلی خاوومیرآباد طعمه‌ی حریق شده‌اند و آتش‌سوزی نیز همچنان ادامه دارد.
وی به نقل از شاهدان عینی و افراد محلی ادعا نمود که نیروهای مستقر در بُرجک دیده‌بانی هنگ مرزی منطقهف اقدام به آتش‌زدن مراتع و جنگل‌ها کرده‌اند.
این فعال محیط‌زیست که نخواست نامش فاش گردد، اظهار داشت: هیچ یک از نهادهای حکومتی و ذیربط نظیر جنگل‌بانی، آتش‌نشانی و ... در کنترل و خاموش کردن آتش، همکاری ننموده‌اند و تنها اعضای انجمن سبز چیا و مردم بومی منطقه و برخی از دانشجویان پیام‌نور مریوان حضور داشته‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر