۱۳۹۱ مرداد ۳۱, سه‌شنبه

در اسرائیل پیامک حمله‌ی احتمالی ایران، ارسال گردید


 به گزارش خبرگزاری بلوچ نیوز: بنابه گفته‌ی تحلیلگرانی سیاسی، سخنان تُند مقامات امنیتی-نظامی اسرائیلی درباره‌ی حمله‌ی قریب‌الوقوع به تأسیسات اتمی ایران، همگی در راستای تضمین "تعهدِ جدی‌تر" آمریکا برای جلوگیری از دست‌یابی حکومت اسلامی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌باشد.
صاحب نظران اوضاع خاورمیانه در مورد حمله‌ی اسرائیل به ایران دو موضع متفاوت ابراز می‌کنند. برخی معتقدند که اقدام یکجانبه‌ی تل‌آویو علیه ایران بدون کسب موافقت و هماهنگی با آمریکا میسر نیست و برخی نیز چنین اقدامی را تأیید می‌کنند.
خبرگزاری رویترز در گزارشی می‌نویسد که نخست وزیر اسرائیل در حاشیه‌ی نشست آینده‌ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک از اوباما خواهد خواست تعهد جدی‌تری نسبت به اسرائیل داشته باشد.
همچنین بنیامین نتانیاهو از رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد که؛ نخست در صورت عقب‌نشینی نکردن حکومت اسلامی ایران در زمینه‌ی برنامه‌ی هسته‌ای به این کشور حمله‌ی نظامی کند، دوم، تعیین مهلت جهت پایان و شکست مذاکرات گروه 1+5 با ایران و سوم افزایش تحریم‌ها علیه ایران.
در ماه‌های اخیر و به دنبال افزایش تهدیدهای اسرائیل علیه ایران، مقامات آمریکایی نگرانند که حمله‌ی اسرائیل تنها منجر به وقفه‌ای کوتاه مدت در برنامه‌ی هسته‌ای حکومت ایران شود و ایران نیز دست به اقدامات تلافی‌جویانه بزند.
در اسرائیل نیز مخالفان حمله‌ی پیش‌دستانه به ایران معتقدند که چنین واکنشی فقط شمار کشته‌ها و زخمی‌ها را افزایش خواهد داد و نتیجه‌ای بجز عواقب جنگ 22 روزه با غزه چیز دیگری نخواهد داشت.
وب‌سایت عصر ایران نوشت: برای مقابله با واکنش احتمالی ایران به حمله تل آویو، ماسک‌های مقابله با گازهای سمی در میان اسرائیلی‌ها توزیع و سیستم اطلاع‌رسانی و هشدار به اسرائیلی‌ها درباره‌ی احتمال حمله موشکی به کشورشان از طریق ارسال پیامک (اس ام اس) آزمایش شد.
ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل و شماری از مقامات ارشد این رژیم گفته اند که جنگ با ایران ممکن است 30 روز طول بکشد و منجر به کشته شدن 500 اسرائیلی شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر