۱۳۹۲ فروردین ۲۰, سه‌شنبه

تعداد کشته شدگان در زلزله 3/6 ریشتری در جنوب شرق بوشهر به بیش از 20 تن رسید


آژانس خبری فرانس پرس اعلام کرد : تعداد کشته شدگان زلزله زلزله 3/6 ریشتری در جنوب شرق بوشهر تا لحظه مخابره این خبر به بیش از 20 تن رسیده است.

به گزارش خبرگزاري رويترز سازمان ژئوفیزیک آمریکا قدرت زلزله  را 3/6 در مقیاس ریشتر اعلام کرده بود. این زلزله در منطقه ای واقع در 89 کیلومتری جنوب شرقی شهر بوشهر در ساعت 11.52 دقیقه به وقت گرینویچ، 15.52 به وقت دبی در عمق ۱۲ کیلومتری زمین اتفاق افتاد.

مدت این زلزله 5 ثانیه بوده و تا کنون چندین پس لرزه داشته است. دو پس لرزه ۴.۸ و ۵.۳ ریشتری دقایقی بعد از زلزله اصلی دوباره شهر کاکی و روستاهای اطراف را لرزانده است.
بر اساس این گزارش کارکنان رویترز در دبی می گویند زلزله را در این شهر حس کرده اند. شاهدان عینی رویترز و کاربران توییتر گفتند که این زلزله، در دبی ، قط و بحرین کاملا حس شده است.
خبرگزاری فارس نیز گزارش داده است که به دلیل زمین لرزه نسبتا شدید کوه مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود.
همچنین فرماندار دشتی در گفت‌وگو با فارس گفت: زلزله عصر امروز خسارت تخریبی زیادی در شهر شنبه داشته است.
سید علی هاشمی افزود: در همین ارتباط ستاد بحران شهرستان دشتی تشکیل شده است و درخواست نیروهای کمکی از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان صورت گرفته است.
وی افزود: بر اثر این زلزله بخش‌هایی از کوه دیرمی و مند ریزش کرده است.
هنوز اطلاعات دقیقی درباره خسارات جانی و مالی احتمالی گزارش نشده است. شهر بوشهر مهمترین و تنها نیروگاه اتمی فعال ایران را در خود جای داده است.
آخرین گزارش ها حاکی از آن است که دولت قطر از بیم پس لرزه های احتمالی ناشی از این زلزله دستور تخلیه ساختمان های بلند را صادر کرده است.
العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر