۱۳۹۱ اسفند ۱, سه‌شنبه

انتقاد امام جمعه اهل سنت زاهدان از روند انتخابات ریاست جمهوری


مولانا عیدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان اعتراض کرده است که اهل سنت حق نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را ندارند. وی از دستگیری اخیر روزنامه نگاران نیز انتقاد کرده است.
تارنمای سنی آنلاین، پایگاه رسمی اطلاع رسانی اهل سنت ایران، با استناد به مولوی عبدالحمید می‌نویسد که انتخابات ریاست جمهوری نباید منحصر به یک جناح باشد بلکه باید انتخاباتی ملی و آزادانه در کشور برگزار شود که همه‌ی جناح‌ها، گرایش‌ها و اقوام بتوانند در انتخابات مشارکت کنند.
مولوی عبدالحمید: انتخابات ریاست جمهوری باید آزاد و ملی باشدمولوی عبدالحمید: انتخابات ریاست جمهوری باید آزاد و ملی باشد
مولانا عبدالحمید در اظهارات خود در رابطه با حق نامزدی اهل سنت برای انتخابات ریاست جمهوری کشور گفته است که امیدی به تائید صلاحیت نامزدی اهل سنت در انتخابات را ندارد، اگر چه این حق اهل سنت است که باید بتوانند در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی کشور حضور داشته و مشارکت نمایند.
عبدالحمید خاطرنشان می‌کند: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات تدوین کنندگان قانون اساسی بود که گفتند رئیس جمهور حتماً باید شیعه باشد. همه‌ی ما ملت ایران هستیم و این کشور متعلق به همه‌ی اقوام و مذاهب است و نباید تفاوتی بین شیعه و سنی، کرد، فارس و بلوچ وجود داشته باشد.»
امام جمعه اهل سنت زاهدان همچنین می‌افزاید: «با این حال ما می‌گوییم حداقل از بین برادران شیعه که می‌توانند کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شوند، افرادی را از گرایش‌ها و تفکرات مختلف تائید کنید. اگر افرادی با اتهامی سیاسی در زندان هستند مشکل این افراد را حل کنید و همه‌ی ملت را با خود همراه کنید، زیرا دشمنان ما در حال حاضر زیاد شده‌اند.»
اعتراض مولوی علیه بازداشت روزنامه‌نگاران
سایت سنی آنلاین از قول مولانا عبدالحمید با اشاره به بازداشت عده‌ای از روزنامه نگاران کشور نیز می‌نویسد: «دستگیری و بازداشت روزنامه نگاران به صلاح نظام اسلامی نیست و بازتاب‌های منفی علیه کشورمان در جهان دارد و ما باید از هر آنچه که به حیثیت کشور و نظام خدشه وارد می‌کند، دوری کنیم.»

آقای دوشوکی در این رابطه به سخنان عبدالحمید اشاره می‌کند که گفته است، استمرار نظام در گرو شنیدن انتقادات منتقدان و مخالفان است و حکومت تک جناحی، تک مذهبی و تک قومی در ایران هرگز جواب نداده است.به نظر عبدالستار دوشوکی، رئیس مرکز مطالعات بلوچ در لندن موضع گیری مولوی عبدالحمید درباره‌ی انتخابات ریاست جمهوری در ایران و همچنین انتقاد وی از حبس روزنامه‌نگاران منتقد در کشور ازجایگاه ایشان به عنوان یک شخصیت ملی و سیاسی برخاسته است. وی به رغم فشار‌مقام‌های محلی انتقاد می‌کند و سکوت را می‌شکند.
وی همچنین تاکید می‌کند مولوی عبدالحمید در تظاهرات ۲۲ بهمن امسال شرکت نکرد و با این اقدام او خواسته است به نوعی اعتراض خود را نشان دهد. اما دوشوکی تاکید می‌کند که انتقادات صمیمانه‌ی او باعث حمله‌ی رسانه‌های حکومتی علیه این روحانی شده است.
صدای آلمان

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر