۱۳۹۱ اسفند ۶, یکشنبه

یورش گسترده و همزمان به تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی دهه ۶۰ و دستگیری تعدادی از آنها


بنابه گزارشات رسیده به «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران»یورش وحشیانه و همزمان مامورین وزارت اطلاعات به چندین نقطه مسکونی در تهران و دستگیری حداقل ۳ تن از جوانان همراه با مادران  بیمار  و انتقال آنها به شکنجه گاه وزارت اطلاعات دربند ۲۰۹ زندان اوین.
روز دوشنبه ۳۰ بهمن ماه حوالی ساعت ۰۶:۳۰ صبح انبوهی از ماموران وزارت اطلاعات ولی فقیه به منزل خانواده یزادان نژاد از زندانی سیاسی دهه ۶۰ یورش بردند و خانم اکرم السادات سنجری ۵۵ ساله که از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشد و  ۳ نفر از برادران ایشون به نام های ابراهیم،حسین و حسن سنجری در اوایل دهه ۶۰ بدستور خمینی  اعدام شدند را دستگیر نمودند. خانم سنجری از بیماری حاد یابت رنج می برد و تحت مراقبتهای  پزشکی قرار داشت.
در یورش وحشیانه به درون منزل خانواده آقای یزدان نژاد بیش از ۹ نفر از مامورین وزارت اطلاعات شرکت داشتند. آنها علاوه بر بازرسی و تخریب اموال شخصی این خانواده مقداری زیادی از اموال شخصی آنها را جمع آوری و با خود بردند. از جمله مواردی که مامورین ولی فقیه با خود بردند عبارتند از: دفترچه شخصی تلفن، هارد کامپیوتر،کارتهای عابر بانک، شناسنامه ، کارت ملی ، سی دی ، کتاب و موارد متعدد دیگر
فرزند ایشان میلاد یزدان نژاد ۱۷ ساله که مشغول تحصیلات پیش دانشگاهی بود را هم دستگیر  نمودند.آنها به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات در اوین منتقل شدند، در حال حاضر فرزند دیگر این خانواده به نام میثاق یزدان نژاد که توسط قاضی مرگ صلواتی به ۱۴ سال زندان محکوم شده است در زندان مخوف گوهردشت کرج زندانی است.
همزمان با یورش به منزل یزدان نژاد مامورین وزارت اطلاعات ولی فقیه حداقل به ۲ خانواده دیگر یورش بردند و آنها را دستگیر نمودند که عبارتند از:خانم دینا کریمی ۵۰ ساله همراه با همراه فرزندش حنیف عطارزاده ۱۸ ساله و عاصف رضائیان ۱۸ ساله  می باشند.


تمامی دستگیر شدگاه به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات منتقل شدند،بازجویان ولی فقیه برای گرفتن اعترافات دروغین و پرونده سازی، زندانیان سیاسی بی دفاع را تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی قرار می دهند.
یکی از مسئولین و سربازجویانی که فرماندهی دستگیریهای را به عهده داشت شکنجه گر و جنایتکار علیه بشریت آخوندی با نام مستعارعلوی می باشد.
رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای علاوه بر اعدام های گروهی و در ملا عام، رو به یورش آوردن به منازل مردم بی دفاع و بخصوص زندانیان سیاسی دهه ۶۰ آورده است تا از این طریق جامعه ای را که در آستانه انفجار عمومی است مرعوب نماید .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورشهای وحشیانه گستوده و کور به منظور ایجاد فضای رعب و وحشت را محکوم می کندو از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه خواستار ار جاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع بین المللی قضایی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۵  اسفند ۹۱ برابر با ۲۳ فوریه ۲۰۱۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر