۱۳۹۱ بهمن ۸, یکشنبه

دیپلمات سابق سوریه جزئیات تلاش حزب الله برای بمب گذاری در مکه را فاش کرد



یکی از دیپلمات های سابق سوریه که در کنسولگری این کشور در شهر جده در غرب سعودی خدمت می کرد در یک گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد یک گروهک وابسته به حزب الله لبنان قصد داشت در شهر مکه مکرمه بمب گذاری کند. 

عماد معین الحراکی دیپلمات جدا شده از رژیم سوریه به روزنامه "الحیات" چاپ لندن گفت:" یک گروهک 20 نفره از افراد حزب الله لبنان با هماهنگی شوقی الشماط معاون سابق کنسولگری سوریه در جده قصد داشت اقدام به بمب گذاری کنند.

دیپیمات سابق سوریه تاکید کرد وی پیش از انجام این طرح تروریستی در 23 اکتبر گذشته مسئولان سعودی را مطلع کرده بود. 

وی افزود :" معاون کنسولگری سوریه در جده مرا برای فرماندهی عملیات بمب گذاری در مکه همزمان با وقوف زائران در کوه عرفات تعیین کرد." 

الحراکی تاکید کرد مقامات سعودی پس از آن سه دیپلمات سوری در جده از جمله الشماط را در 25 اکتبر گذشته اخراج کردند. 

دیپلمات سابق رژیم سوریه افزود :" من به همراه خانواده ام در تایلند به سر می بردم و معاون کنسوگری با من تماس برقرار کرد و مرا برای فرماندهی عملیات بمب گذاری تعیین کرد. او از من خواسته بود پس از انجام عملیات به سوریه بازگردم و در آنجا مستقر شوم." 

الحراکی پس از آغاز انقلاب سوریه به شورای ملی این کشور پیوست اما به دلایلی اعلام جدایی خود از رژیم را به تاخیر انداخت. او پس از جدایی برای ماه ها در پست خود در کنسولگری سوریه در جده سعودی خدمت می کرد.

وی در ادامه این گفت و گو افزود :" پس از فاش شدن عملیات و اخراج دیپلمات های سوری از جده ، رژیم دمشق حکم اعدام غیابی مرا به اتهام "خیانت بزرگ" صادر کرد. 

الحراکی اظهار داشت :" پس از آن بود که با مقامات سعودی تماس گرفتم و آنها را نسبت به تصمیم رژیم سوریه آگاه کردم و آنها پس از این اقدام از من و خانواده ام حمایت کردند."

العربیه

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر