۱۳۹۱ دی ۶, چهارشنبه

استمداد از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر


استمداد معلم بازنشسته زندانی محمد امین آگوشی از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر در رابطه با وضعیت حاد جسمی و شرایط غیر انسانی که در زندان قرون وسطایی زاهدان علیه وی اعمال می شود . متن استمدادنامه وی جهت ارسال به مقامات سازمان ملل و سازمانهای حقوق بشری و انتشار در رسانه های جمعی در اختیار «فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» قرار داده شده است. متن استمداد نامه وی به قرار زیر می باشد:
استمداد از مقامات قضایی و سیاسی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر،
سازمان قضایی استان زاهدان از ریاست  قضایی نیروهای مسلح تهران درخواست کرد محل تبعید ما باید عوض شود و خانواده ما به نزد آقای بهرامی سازمان قضایی نیروهای مسلح تهران مراجعه کرده و آنجا ضمن موافقت از دادستان نظامی ارومیه آقای نوروزی خواسته اند ما را به ارومیه یا شهرهای همجوار استان منتقل نمایند .
آقای نوروزی ضمن مخالفت گفته ما به اینها نه مرخصی می دهیم و باید در تبعید بمانند و تهدید کرده ما مشکلات خود را رسانه ای کرده ایم از همه مزایای زندانی محروم خواهیم شد . از آنجا که هر زندانی دارای حقوق شهروندی و سایر رفاهیات می باشد اذیت و آزار دادستان نظامی ارومیه در حقیقت آزار و اذیت خانواده ما می باشد . برخورد غیر مسئولانه و مغرضانه دادستانی دادسرای ارومیه موجب نگرانی روحی خانواده و ما زندانیان شده است با آنکه خودشان می دانند بنده بیماری مغز و اعصاب و آسم شدید و نارسایی کلیه و چربی خون دارم .عملکرد دادستانی نظامی ارومیه منجر به حاد شدن مریضی ام شده است .


فلذا از مقامات قضایی سازمان ملل متحد و مدافعان حقوق بشر تقاضا دارم به جدی پیگیر کار ما باشند و مشکلات ما غیرقابل تحمل بوده و هست . بارها به مقامات بالاتر ایران نوشته ایم ، جوابی نداده اند .نمی دانیم آیا در کشورهای مدافع حقوق بشر هم مثل ایران وجدان بیدار وجود دارد یا نه ؟ اگر وجدان بیدار هست واقعا عملا به داد ما برسید یا برای ما کاری انجام بدهید .
محمد امین آگوشی
زندان مرکزی زاهدان
دی ماه ۱۳۹۱
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر