۱۳۹۱ آذر ۳, جمعه

مسوولان: دانش آموزان دختر دبیرستانی را از وانت بارها نجات دهید


پایگاه اطلاع رسانی نیکشهر: هزاران سال از زندگی بشر در کره خاکی می گذرد اما تا هنوز در قرن 21 و قرن پیشرفت و توسعه دانش آموزان دختر دبیرستانی و راهنمایی در طرح روستا مرکزی در جاجای شهرستان نیکشهر و استان سیستان و بلوچستان مانند بار در پشت وانت های تویوتا و پیکان در سرما و گرما از روستا به روستای دیگر و از روستا به شهر و بلعکس جابجا می شوند. واقعا جای تاسف است و باید زار زار گریست چرا که این دانش آموزان با این وضعیت چیزی نخواهند آموخت.

صبحهای زود به دلیل همجواری منزلمان در کنار رودخانه و کوه بهمراه دوستان بعد از نماز صبح پیاده روی می رویم شاید باورتان نشود ولی ساعت 6 صبح و حتی زودتر قبل از طلوع آفتاب در کنار پل آهنی ورودی شهر با وانت بارهای مواجه می شوییم که حتی اگر بار داشته باشند توسط پلیس راه متوقف و بهپارکینگ منتقل می شوند ولی این وانت بارها هر روز دانش آموزان را فشردهبقول بلوچی ( سَر چَک) برای آموختن علم و دانش به شهر و یا روستایی دیگر می برند و ظهر بر می گردانند.
آیا فکر کرده اید در این وقت صبح که به پل آهنی رسیده اند چه وقت بیدارمی شوند و چه وقت صبحانه می خورند و لباس می پوشند و حاضر به حرکت می شوند. آیا شایسته است آیا شان منزلت و جایگاه یک دختر دبیرستانی با هزاران آرزو همین است که شبانه روز گوش فلک را کر کرده ایم که تنها اسلام است که به زن حرمت داده، حرمتش همین است اگر تصادف و حادثه ای رخ دهد راننده مرد نامحرم تک و تنها با چندین دختر به سن بلوغ رسیده چکار بکند چطوری آنها را جمع بکند.؟
واقعا چه کسی پاسخگوی مسائل و مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش شهرستان نیکشهر است بعد می گوییم خدا قسمت شان را همین اندازه کرده...
براستی تا هنوز اعتبار و امکانات به حد کافی نیست که این معضل برطرف شود تا کی باید صبر کرد؟! آیا این دانش آموزان دختر که تا هنوز عروسی هم نکرده اند امیدوار باشند که فرزندان اینها هم با همین سرنوشت دچار حواهند شد.....





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر