۱۳۹۱ شهریور ۶, دوشنبه

یک زندانی در زندان زاهدان به دلیل عدم درمان جان سپرد



به گزارش خبرگزاری بلوچ نیوز: بنا به گزارش فعالین حقوق بشر ایران و دمکراسی، روز پنجشنبه ۲ شهریور ماه زندانی سیاوش توری ۴۰ ساله اهل مراغه که در بند ۳ زندان زاهدان محبوس بود دچار سکتۀ قلبی گردید. همبندیان این زندانی با فریادهای خود خواهان کمک جهت انتقال این زندانی به بهداری و نجات جان وی شدند. اما پاسداربند‌ها از باز کردن درب بند خود داری کرده و به خواسته‌های زندانیان توجهی نکردند.
زندانی سیاوش توری بعد از مدتی طولانی و بدون انتقال به بهداری و درمان وی در مقابل چشمان همبندیانش جان باخت. پاسداربند‌ها بعد از مدت طولانی علیرغم جان سپردن این زندانی پیکر او را در بند‌‌ رها کرده بودند و حاضر به انتقال او به سردخانه نبودند.
زندان زاهدان دارای یک بهداری که در آن یک پزشک عمومی وجود دارد و روزانه فقط ۱۲ زندانی در حالت وخیم را معاینه می‌کند و از خود زندانیان می‌پرسد که چه دارویی را باید برایش بنویسد و بنابه گفتۀ خانواده زندانیان این فرد فاقد تجربه و احتمالا دانش کافی پزشکی می‌باشد.
در این زندان که چند هزار زندانی را در خود جای داده است در بهداری زندان هیچ پزشک متخصصی وجود ندارد و زندانیان که در شرایط وخیم جسمی هستند بدون درمان به حال خود‌‌ رها شده‌اند و اکثر آن‌ها به دلیل نبود امکانات درمانی جان خود را از دست می‌دهند.
زندان زاهدان محل نگهداری زندانیان سیاسی بلوچ می‌باشد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر