۱۳۹۱ مرداد ۱۹, پنجشنبه

افشا شد، همه ربوده شده گان به اصطلاح زوار یا عضو سپاه بودند و یا بسیج



به گزارش خبرگزاری بلوچ نیوز: وال استریت ژورنال در شماره چهارشنبه خود از قول منابع آشنا به دستگیری ۴۸ تن به اصطلاح زوار ایرانی در سوریه نوشت اعزام این گروه توسط آژانس مسافرتی به نام ثامن الانُمه متعلق به نیروهای دستچین رژیم، سپاه و بسیج انجام گرفت که رژیم جمهوری اسلامی را حمایت وحفاظت میکند

این ۴۸ تن ربوده شدگان بخشی از گروهی بزرگتر در آخرین اتوبوس حامل گروه بسوی دمشق بودند که در یکی از پستهای بازرسی مخالفان متوقف و ربوده شدند

طبق گزارش وال استریت ژورنال از قول یکی از کارمندان تور مسافرتی، همه کسانی که در این کاروان سفر میکردند یا عضو سپاه بودند و یا بسیج.

دلیل این سفر در اوج یکی از خشونت بارترین دوره های وقایع سوریه روشن نیست. ولی افراد آشنا به این سفر گفتند نظر باینکه مخالفان مسلح درگیر نبرد قاطعی با ارتش در حلب هستند این عده از اعضای فعال سپاه و بسیج ، ماموریت آموزش نیروهای سوریه در زمینه روشهای مقابله و سرکوب شورش را داشتند.
این مساله قوی ترین استدلال را برای دخالت تهران در جنبش ۱۷ ماهه سوریه ارایه میکند و میتواند هر چه بیشتر جمهوری اسلامی را در منطقه منزوی کند و خشم همسایگان عرب ایران را علیه حمایت تهران از بشار اسد برانگیزد.
آژانس مسافرتی ثامن الانُمه تنها در خدمت اعضا سپاه و بسیج و خانواده های آنها است و بر روی مردم عادی ایران باز نیست. این شرکت همچنین از شرکتهای فرعی گروه صنعتی ثامن الانُمه بزرگترین گروه متعلق به سپاه است که تحت تحریم قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و تحریمهای وزارت خارجه آمریکا، به دلیل نقش و ارتباط آن در برنامه های تولید موشک و اتمی جمهوری اسلامی است.
فعالیت و منافع گروه ثامن در دامنه وسیعی از تکنولوژی، دفاعی و امور بانکی، تا بیمارستان و انتشارات و تور مسافرتی، گسترده است.
یک عضو سپاه در داخل ایران گفت دولت تهران کمکهای تکنیکی و آموزشی در سوریه را در هفته های اخیر افزایش داده است و افزود اعضای سپاه برای آموزش دادن و آشنا کردن نیروهای سوریه با جنگهای چریکی به روش جنگهای سپاه با کردها و گروههای جدایی طلب مرزی بلوچ به سوریه سفر میکنند.
این منبع گفت نبرد حلب بعنوان مثال یک نمونه کلاسیک از این تاکتیکهای سپاه است که ارتش به جنگجویان اجازه پیشرفت به مناطق اطراف را میدهد و آنگاه از زمین و هوا به آنها حمله میکند.
به گزارش صدای آمریکا، وال استریت ژورنال در بخش دیگری می نویسد مساله ربوده شده گان یک بحران سیاست خارجی روی دست تهران گذارده و آنها را مجبور به متوسل شدن به کشورهایی مانند قطر و ترکیه کرده که آنها نیز از اوپوزیسیون سوریه حمایت میکنند و با حمایت لایتنقطع جمهوری اسلامی ایران از بشار اسد در مغایرت هستند.
هیلاری کلینتون وزیرخارجه آمریکا سه شنبه حضور گروههای مزدور در سوریه و دامن زدن به آتش جنگ در سوریه را محکوم کرد و گفت آنهایی که به قصد بهره برداری از شرایط سوریه گروههای مزدور و تروریست اعزام میکنند باید بدانند که این مساله 
پیش از هرچیز ، از جانب مردم سوریه تحمل نخواهد شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر